Najlepším hotelom na Slovensku je podľa ocenení TREND Top 2016 Grnd Hotel Kempinski vo Vysokých Tatrách.
Grand Hotel Kempinski High Tatras obhájil vlaňajšie prvenstvo. Aj tento rok sa stal najlepším hotelom na Slovensku podľa hodnotenia TREND Top 2016. O prvé miesto sa delí s ďalším slovenským hotelom, pretože oba dosiahli 18,5 bodu z 20 možných. Na tretej priečke sa umiestnil Grand Hotel River Park, a Luxury Collection Hotel, Bratislava.
„Prestížne ocenenie TREND Top si veľmi vážime. Je to odborné ohodnotenie našej celoročnej práce. Našim hosťom prinášame stabilne najkvalitnejší 5-hviezdičkový servis. Vždy sa však snažíme priniesť im aj niečo navyše a veríme, že práve preto sa k nám naši hostia radi opätovne vracajú,“ povedala Kathrin Noll, generálna manažérka Grand Hotela Kempinski High Tatras. Jedným z veľkých lákadiel sú aj gurmánske zážitky. O tie sa v hotelovej Grand Restaurant stará šéfkuchár Tomáš Tejbus, ktorý sa aj tento rok umiestnil medzi najlepšími šéfkuchármi na Slovensku. Rovnako sa medzi najlepšími someliérmi umiestnil aj Matúš Hamara, someliér tatranského Grand Hotela Kempinski High Tatras.
V hodnotení TREND Top 2016 bol úspešný aj luxusný hotel na nábreží Dunaja. V prvej časti hodnotiaceho obdobia pôsobil ešte v rámci siete Kempinski. Od augusta je to však už Grand Hotel River Park, a Luxury Collection Hotel, Bratislava. Šéfkuchár Igor Čehy je medzi tými najlepšími a reštaurácia River Bank, ktorú vedie, je v prvej päťke najlepších na Slovensku. Dosiahla 18,5 bodu z 20 možných.
Vlani urobil TREND v bodovaní tohto ročníka podstatnú zmenu a bodovanie sa zjednodušilo. Namiesto 200 bodovej stupnice sa začala používať 20 bodová, ktorú používa napríklad druhý najznámejší bedeker na svete, francúzsky Gault Millau. Kritériá sa nezmenili, naďalej sa kladie pri reštauráciách dôraz na kvalitu jedla, servisu, prostredia a tiež na pomer kvality a ceny. Pri hoteloch na servis, vybavenie a tiež na pomer kvality a ceny.
Hotely a reštaurácie navštevovali hodnotitelia TREND-u od júna 2015 do marca 2016, a tak ako po minulé roky sa hodnotilo formou mystery shoppingu, teda anonymných návštev. Celkom bolo ohodnotených približne 220 reštaurácií a hotelov.