- Podpora imunity pre pokojnú jeseň
- Staňte sa členom jedinečného klanu! Na Slovensko prichádza Clan Campbell.
- Zima prichádza, vaše vlasy ale nemusia trpieť!
- Aká bude farba roka 2025? Oceníte ju v jedálňach, obývačkách aj spálňach
- Nová séria spotrebičov Electrolux, ktorá sa postará o vašu bielizeň – starajte sa o to, na čom vám záleží
Goodyear prichádza s ďalším novým riešením a uvádza na trh nízkoprofilové nákladné pneumatiky KMAX.
Spoločnosť Goodyear prichádza s ďalším unikátnym riešením a uvádza na trh nákladné pneumatiky s celkom novým rozmerom: nízkoprofilové pneumatiky Goodyear KMAX S na riadenú nápravu s rozmerom 375/45R22.5. Popredný svetový výrobca pneumatík súčasne rozširuje sortiment aj o ďalšiu nízkoprofilovú pneumatiku Goodyear KMAX D na hnanú nápravu s rozmerom 315/45R22.5.
Obe nové verzie nákladných pneumatík Goodyear optimalizovaných pre vysoký kilometrový prebeh by mali hrať zásadnú rolu pri ďalšom zvyšovaní efektívnosti vozových parkov, pretože umožnia prevádzku vozidiel s návesmi s prepravným objemom viac ako 100 m3. Nové nízkoprofilové nákladné pneumatiky sú výsledkom spolupráce s popredným výrobcom nákladných vozidiel DAF pri vývoji špeciálnych nízkoložných ťahačov. Spočiatku budú na trhu ako originálna výbava jeho nízkoložných ťahačov DAF CF a DAF XF.
Nové pneumatiky nesú označenie Goodyear KMAX S na riadenú nápravu s rozmerom 375/45R22.5 a Goodyear KMAX D na hnanú nápravu s rozmerom 315/45R22.5. Rozmer 375/45R22.5 je v odvetví celkom nový a Európska technická organizácia pre pneumatiky a ráfiky (European Tyre and Rim Technical Organisation; ETRTO) ho len nedávno pridala na oficiálny zoznam povolených rozmerov. Obe nízkoprofilové nákladné pneumatiky predstavujú dôležitý krok pre celé odvetvie nákladnej dopravy, ktoré sa trvalo snaží o zvyšovanie ukazovateľov prepravenej hmotnosti na kilometer pri dodržaní stanovených výškových limitov pre cestné vozidlá. Aby sa mohla zvýšiť nákladová kapacita nad 100 m3, mnoho dopravcov sa spolieha na návesy Megatrailer s vnútornou výškou tri metre. Nová kombinácia pneumatík môže vyriešiť tieto problémy, ktoré prevádzku takých návesov často sťažujú, alebo úplne znemožňujú. Ide o ďalší príklad toho, že Goodyear stojí na čele inovácií v celom odvetví výroby pneumatík a stále prichádza s novými nezvyklými riešeniami.
Nová pneumatika KMAX D na hnanú pneumatiku znižuje výšku hornej hrany podvozku a sedla návesu o 5 až 6 centimetrov na 91 centimetrov, zatiaľ čo KMAX S na riadenú nápravu znižuje výšku prednej nápravy asi o 2 až 3 centimetre[1]. Umožňuje to udržiavať dostatočnú medzeru medzi ťahačom a návesom pri manévrovaní s vozidlom. Aj pri maximálnej výške vozidla 4 metre tak možno využívať návesy s vnútornou výškou 3 metre, ktoré umožňujú prepravný objem nad 100 m3 a maximálne zvyšujú efektívnosť prepravy. Nové pneumatiky dovoľujú zaťaženie 8,0, resp. 11,6 ton na nápravu a sú alternatívou pneumatík 355/50R22.5 na riadenú a 295/55R22.5 na hnanú nápravu. Spočiatku ich bude Goodyear dodávať ako originálnu výbavu len spoločnosti DAF a neskôr i ako popredajné náhrady.
Vývoj nových pneumatík, vzhľadom na kombináciu nízkeho profilu a vysokého záťažového indexu, predstavoval značný technický problém. Aby ho Goodyear zvládol, musel využiť kombináciu najrôznejších nových postupov a technológií. Zahŕňajú napríklad zladenie šírky ramenných rebier plášťa pneumatiky KMAX S na riadenú nápravu s geometriou a zaradením priečnych drážok. Goodyear pre novú pneumatiku zvolil šesťrebrový dezén a patrične upravil rebrá IntelliMax (horizontálne prepojené obvodové rebrá). Špecifické úpravy realizoval aj v prípade smerového dezénu behúňa v tvare písmena „V“ pneumatík KMAX D pre hnanú nápravu. Konštrukcia pneumatík pre riadenú i pre hnanú nápravu ďalej zahŕňa technológiu prekladaných pásov. Technológiu prekladaných pásov – inovatívne zosilnenie pásu v oblasti koruny pneumatiky si Goodyear nechal patentovať. Vďaka nej pneumatika zvláda vyššie zaťaženie a opotrebováva sa rovnomerne, čo zvyšuje jej kilometrový prebeh.
„Goodyear stojí na čele inovácií v celom odvetví výroby pneumatík a tieto nové pneumatiky, najmä vôbec prvé na riadenú nápravu s rozmerom 375/45R22.5, sú toho ďalším dôkazom. Zaviazali sme sa našim zákazníkom, že budeme vyvíjať inovácie podľa ich potrieb a prichádzať s riešeniami, ktoré budú dnes i v budúcnosti pomáhať znižovať ich TCO, celkové náklady na vlastníctvo vozidla,“ povedal Benjamin Willot, riaditeľ marketingu úžitkových vozidiel spoločnosti Goodyear v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. „Vývoj pokrýval nielen využitie nových technológií pri konštrukcii pneumatík, ale aj nové výrobné procesy nevyhnutné na dosiahnutie stanovených cieľov. Jeho výsledok našim zákazníkom pomôže ďalej zvyšovať užitočné zaťaženie a zlepšiť tak efektívnosť prevádzky a ziskovosť.“
Goodyear stojí na čele inovácií v celom odvetví výroby pneumatík a vyvinul už mnoho jedinečných pneumatík, ktoré pomáhajú zvyšovať efektívnosť vozových parkov. Pokiaľ ide o aktuálne nové pneumatiky Goodyear KMAX S a D, pomohli spoločnosti DAF skonštruovať ťahač splňujúci požiadavky projektu TelliSys[2], ktorý by mal umožniť prepravu kontajnerov s vnútornou výškou 3 metre na nákladných vozidlách s celkovou výškou 4 metre.
[1] V porovnaní s pneumatikami KMAX D s rozmerom 295/55R22.5 a KMAX S s rozmerom 355/50R22.5