- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Zákaz predaja stočených áut podľa novely zákona platnej od 1. 3. 2016.
V SR platí od 1. 3. 2016 novela zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách. Novela zakazuje stáčanie kilometrov a predaj stočených vozidiel všetkým právnickým osobám a podnikateľom. Fyzické osoby, teda občania do zákazu predaja stočených áut neboli zahrnutí. Zodpovednosť bola prenesená na obchodníkov a to pod hrozbou neprimerane vysokých sankcií (pokuty od 3000 € až po zákaz činnosti).
V AAA AUTO nemusíme pravidlá pre obchod s jazdenými vozidlami meniť, pretože sme sa odhaľovaniu stočených vozidiel venovali už niekoľko rokov predtým, než bol návrh zákona na svete. Veríme, že sú dostatočné k tomu, aby sme riziko predaja stočeného vozidla znížili na absolútne minimum.
Zákon sleduje správny cieľ – odstránenie stočených vozidiel z trhu – má však niektoré nedostatky, ktoré dopadajú na bežných občanov a tiež na firmy a podnikateľov mimo sektor obchodu s jazdenkami.
Je dôležité zdôrazniť, že novela zákona sa netýka iba autobazárov, ale všetkých právnických osôb a podnikateľov. Tí tak bez výnimky nesmú predávať, ponúkať a ani uvádzať na trh Slovenskej republiky stočené vozidlá. Pozor si teda musia dávať aj všetky spoločnosti a živnostníci, ktorí budú od začiatku účinnosti zákona predávať svoje služobné autá, rovnako ako inzertné servery či tlačené médiá.
Novela sťaží predaj jazdených vozidiel hlavne tým firmám a podnikateľom, ktorí nemajú technické prostriedky a skúsenosti na to, aby manipuláciu s tachometrom odhalili.
Nečakaným dopadom novely je radikálne zníženie hodnoty jazdených vozidiel radových občanov. Podľa odhadov expertov je v SR asi 1 až 1,2 milióna stočených áut, z toho väčšina v držaní bežných ľudí. Keďže už nie je možné tieto vozidlá inzerovať a ani predávať v autobazároch, očakávame výrazný pokles ich cien.
Dôsledkom je presun obchodu so stočenými vozidlami na Slovensku do „šedej zóny“ medzi bežných občanov, tzv. na ulicu, k nákupom a predajom na inzerát. A to bez akejkoľvek kontroly štátnych orgánov. Rizikovosť nákupu vozidla na inzerát mimo „štátom kontrolovaný“ autobazár sa tak na Slovensku radikálne zvýšila.
Prehľad trhov strednej a východnej Európy – analýzy AAA AUTO„Ako jednotka na trhu disponujeme najrozsiahlejšou analýzou ponuky a dopytu v sektore jazdených vozidiel v celej strednej Európe.“
Sofistikovaný systém monitoringu trhu
- Ponuku jazdených vozidiel kontinuálne mapuje 30 analytikov výkupného oddelenia AAA AUTO, ktorí denne aktualizujú priebežnú cenovú mapu jazdeniek v celom regióne strednej Európy. Sledujú inzeráty na autoserveroch, v tlačených médiách a tiež webové ponuky autobazárov.
- AAA AUTO tiež analyzuje prostredníctvom medzinárodného call centra, emailov a kontaktných formulárov mesačne až 15 tisíc priamych ponúk vozidiel, z ktorých približne 5 tisíc nakoniec aj vykúpi.
- Mesačne odmietne viac ako 10 tisíc vozidiel, ktoré tak tvoria rozsiahlu databázu „závadových“ automobilov. Medzi najčastejšie problémy patria stočené kilometre, omladené a havarované vozidlá a tiež vozidlá s problematickým pôvodom.
Zaujímavé fakty:
- Nový inzerát na predaj vozidla zaznamenáme do 2 minút
- Sledujeme aj zmeny cien inzerovaných vozidiel
- Sledujeme pozície vlastných predajných inzerátov na inzertných serveroch
- Vyhodnocujeme likviditu každého vozidla v závislosti na značke, modelu, roku výroby, farbe a mnohých ďalších kritériách
- Kontaktujeme predajcov s najzaujímavejšími ponukami
- Následne vyhodnocujeme úspešnosť každého nami predaného vozidla podľa záujmu potenciálnych zákazníkov, hlavne podľa počtu klikov na inzertných serveroch a vlastnom webe
- Na základe úspešnosti predajov upravujeme našu marketingovú stratégiu, cenovú ponuku a stock mix
Ročné objemy – Najinzerovanejších vozidiel v strednej Európe v roku 2015:
Slovensko – 508 tisíc ponúk | ČR – 932 tisíc ponúk | Poľsko –2,479 milióna ponúk | Maďarsko – 556 tisíc ponúk |
1. Škoda Octavia | 1. Škoda Octavia | 1. Opel Astra | 1. Opel Astra |
2. Škoda Fabia | 2. Škoda Fabia | 2. VW Passat | 2. BMW 3 |
3. VW Passat | 3. VW Passat | 3. VW Golf | 3. Suzuki Swift |
4. VW Golf | 4. VW Golf | 4. Audi A4 | 4. Ford Focus |
5. BMW 3 | 5. Ford Focus | 5. BMW 3 | 5. VW Passat |
6. Audi A4 | 6. Ford Mondeo | 6. Ford Focus | 6. VW Golf |
7. BMW 5 | 7. Škoda Superb | 7. Opel Vectra | 7. BMW 5 |
8. Škoda Superb | 8. BMW 3 | 8. Opel Corsa | 8. Opel Corsa |
9. Audi A6 | 9. Renault Megane | 9. Ford Mondeo | 9. Ford Mondeo |
10. Ford Focus | 10. Opel Astra | 10. Renault Megane | 10. Renault Megane |
Porovnanie základných parametrov:
Slovensko | ČR | Poľsko | Maďarsko | |
Priemerná cena | 11 583 € | 6 664 € | 4 816 € | 5 855 € |
Priemerný vek | 9,3 rokov | 10 rokov | 11,9 rokov | 11,6 rokov |
Priemerný nájazd | 146 612 km | 147 812 km | 169 026 km | 169 021 km |
Región s najširšou ponukou | Bratislava (81 726) | Praha (275 915) | Mazovieckie vojv. (354 501) | nemerané |
Región s najmenšou ponukou | Prešovský kraj (36.728) | Karlovarský kraj (16 601) | Opolské vojv. (44 834) | nemerané |