- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Najrýchlejšie pneumatiky sveta
„Železný rytier” („The Iron Knight“) spoločnosti Volvo Trucks prekonal dva svetové rýchlostné rekordy na špeciálnych pneumatikách Goodyear a urobil z nich tak najrýchlejšie pneumatiky sveta. Špeciálne pneumatiky, ktoré vyvinula a vyrobila spoločnosť Goodyear, sú ďalším výsledkom jej spolupráce a partnerstva v oblasti originálnej výbavy s popredným výrobcom nákladných vozidiel Volvo Trucks. Pneumatiky Goodyear „The Iron Knight“ dopomohli 4,5-tonovému nákladnému vozidlu s výkonom 2 400 koní k dosiahnutiu priemernej rýchlosti 169,09 km/h behom 21,29 sekundy, 1 000 metrov od rozjazdu z miesta. „The Iron Knight“ pritom zmazal i rekord na vzdialenosť 500 metrov s rýchlosťou 131,29 km/h za 13,71 sekundy od pevného štartu. A aby bol zápis ešte pôsobivejší, behom pokusov o rekord „Železný rytier“ dosiahol rýchlosť až 276 km/h.
Pri konštrukcii unikátnych nákladných pneumatík pre nového rýchlostného rekordéra medzi truckmi Goodyear zúročil svoje bohaté skúsenosti s pretekmi ťahačov. Plášte nositeľa rekordu sú postavené na štandardných kostrách poslednej generácie nákladných pneumatík, ktoré sú každý deň v prevádzke na európskych cestách. Nový svetový rýchlostný rekord zaznamenaný na nákladných pneumatikách Goodyear je tak ďalším dokladom vedúceho technologického postavenia značky Goodyear v odvetví dopravy.
„Zaručiť, aby 4,5-tonový ťahač s motorom s takým veľkým výkonom a točivým momentom dobre sedel na pretekárskej dráhe pri rýchlosti až 280 km/h, je pre pneumatiky skutočne veľká úloha,” povedal Laurent Colantonio, riaditeľ technológie nákladných pneumatík spoločnosti Goodyear v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. „To, že vieme vyvinúť pneumatiky vhodné na prekonanie svetového rýchlostného rekordu, dokazuje, ako dobre dokážeme využívať pokročilé technológie a posledné inovácie pri výrobe výnimočných pneumatík. A to platí nielen pre pneumatiky ‚Železného rytiera‘, ale i pre naše štandardné nákladné pneumatiky, ktoré našim zákazníkom poskytujú maximálnu výkonnosť a pomáhajú im znižovať celkové náklady spojené s prevádzkou ich vozidiel.”
Technológia pneumatík Goodyear „The Iron Knight“ na riadenú nápravu s rozmerom 315/70R22.5 vychádza z pretekárskych pneumatík Goodyear Truck Racing, ktoré používajú všetky ťahače na pretekoch majstrovstiev Európy ťahačov FIA European Truck Racing Championship (ETRC). Pneumatiky 495/45R22.5 na hnanú nápravu dokážu „ustáť“ neuveriteľný točivý moment, ktorý je „Železný rytier“ schopný vyvinúť. Obe pneumatiky sú postavené na štandardných kostrách, líšia sa použitou špeciálnou zmesou a dezénom behúňa. Ich bočnice sú ozdobené grafickým motívom „Železného rytiera“.
Rekordné jazdy sa uskutočnili na uzavretej testovacej dráhe v severnom Švédsku. Za volantom „Železného rytiera“ sedel Boije Ovebrink, ktorý viac ako tridsať rokov zbieral skúseností z klasických automobilových pretekov i súťaží ťahačov a už predtým bol držiteľom piatich rýchlostných rekordov. Rekordy pri zápise overuje medzinárodná asociácia motoristického športu FIA.
Volvo Trucks a Goodyear majú za sebou dlhú históriu spolupráce – najmä pokiaľ ide práve o rýchlostné rekordy. Vozidlo Mean Green, rovnako s Boijom Ovebrinkom za volantom, sa v roku 2012 stalo najrýchlejším truckom s hybridným pohonom a pokorilo dva predchádzajúce svetové rýchlostné rekordy, rovnako na nákladných pneumatikách Goodyear.