- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
Mladí šoféri do 25 rokov si trúfajú na stále silnejšie automobily. Vďaka priaznivej ekonomickej situácii a rôznym možnostiam financovania, ktoré trh ponúka, si môžu dovoliť kúpiť silnejšie, luxusnejšie a vybavenejšie vozidlá. Vyplýva to zo štatistík AAA AUTO, najväčšieho predajcu ojazdených automobilov v strednej Európe.
Kým v roku 2012 mladí do 25 rokov kupovali najčastejšie automobily s objemom 1.9 TDI, 1.2 a 1.4 16V, dnes si väčšina z nich na prvom mieste zvolí motor 2.0 TDI, na druhom 1.9 TDI a na treťom 1.6 TDI. „Väčšie objemy motorov umožňujú mladým vodičom dosahovať vyššie rýchlosti ako tie slabšie, ktoré sú odporúčané práve tým menej skúseným. Mladí si však radi užívajú rýchlu jazdu a chcú byť čoraz viac trendy,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. A dodáva: „Stále častejšou voľbou mladých vodičov sú aj luxusnejšie autá. Rastie obľuba značiek ako Audi, BMW, Volkswagen či Mercedes-Benz. Naopak tradične najpredávanejšia Škoda zaznamenala za posledných päť rokov pokles o 6 percentných bodov. Aj napriek tomu ostáva jej dominantná pozícia v rebríčku neohrozená.“
Hlavne mladí muži častejšie vyhľadávajú autá s vyššou výbavou a spolu s ňou rastie aj suma, ktorú sú ochotní utratiť za novší automobil. Z karosérií aj naďalej vedie hatchback, nasledovaný kombíkom a sedanom. Viac ako päťnásobne vzrástol za posledných päť rokov záujem mladých o SUV-čka. „Súčasná dobrá ekonomická situácia nahráva mladej generácii, ktorá vďaka lepšej dostupnosti úverov nemusí s kúpou svojho ideálneho auta čakať tak dlho ako to bolo pred pár rokmi. V AAA AUTO využíva takéto financovanie veľká časť zákazníkov práve vo veku do 25 rokov ,“ uvádza Topolová.
TOP 10 napredávanejších značiek a modelov u zákazníkov do 25 rokov
Najpredávanejšie značky | Najpredávanejšie modely | |
1. | Škoda | Škoda Octavia |
2. | Volkswagen | Škoda Fabia |
3. | Ford | Volkswagen Golf |
4. | Renault | Volkswagen Passat |
5. | Peugeot | Ford Focus |
6. | Audi | BMW 3 |
7. | Opel | Audi A4 |
8. | Citroen | Škoda Superb |
9. | BMW | Peugeot 206 |
10. | Seat | Volkswagen Polo |
Z prevodoviek uprednostňujú mladí stále manuál. Jeho obľuba ale za posledných päť rokov klesla o 6 percentných bodov v prospech automatu, ktorý je pre nováčikov jednoduchší a pohodlnejší. V tomto roku po prvý raz od roku 2012 vedú naftové motory (52 %) pred benzínovými (48 %). Najobľúbenejšou farbou mladých vodičov je šedo-strieborná, nasledovaná čiernou a modrou.