Obľuba jazdených SUV výrazne rastie

Záujem ľudí o SUV vozidlá láme rekordy. Za prvých desať mesiacov tohto roku ich najväčší predajca ojazdených automobilov na Slovensku predal o 43 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roka a dokonca o 74 % viac ako v roku 2015. Rebríčku kraľujú značky Nissan, Kia a Hyundai. Štvrtina jazdených SUV sa predá v špecializovanom SUV a Offroad centre v Bratislave.

Za posledné dva roky zaznamenal segment SUV a off-roadov výrazný nárast, či už je to v predaji nových vozidiel, ako aj jazdeniek. Už tretí rok po sebe vedie v rebríčku obľúbenosti modelov Kia Sportage. Na druhom mieste sa posledné dva roky umiestňuje Nissan Qashqai. „Momentálny trend je taký, že zákazníci nebažia len po štvorkolkách. Od roku 2015 klesol predaj SUV s náhonom všetkých štyroch kolies o 15 %, čo sa prejavilo v prospech nákupu náhonu tých predných. Rastúca obľuba náhonu predných kolies pred 4×4 dokazuje, že SUV si ľudia nekupujú iba do terénu, ale bežne aj do mesta kvôli komfortu a bezpečiu,“ komentuje vývoj na trhu s vozidlami SUV generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

Top 10 napredávanejších modelov SUV a Offroad vozidiel v AAA AUTO

  2015 2016 2017
1. Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage
2. Toyota RAV 4 Nissan Qashqai Nissan Qashqai
3. Nissan Qashqai Hyundai ix35 Dacia Duster
4. Dacia Duster Dacia Duster Hyundai ix35
5. Hyundai Santa Fe Toyota RAV 4 Volkswagen Tiguan
6. Toyota CRV Škoda Yeti Škoda Yeti
7. Hyundai ix35 Volkswagen Tiguan Toyota RAV 4
8. Kia Sorento Toyota CRV Ford Kuga
9. Škoda Yeti Hyundai Santa Fe Hyundai Tucson
10. Hyundai Tucson Ford Kuga Hyundai Santa Fe

  

Ani kauza Dieselgate neodradila vodičov od nákupu SUV s naftovým motorom. S miernym poklesom – o 4 % oproti minulému roku, stále vedú v predajoch SUV dieselové motory (68,7 %) pred benzínovými (31,3 %). Z motorizácií už tretí rok vedie 2.0 CRDi. Rovnako sa nemení ani vkus vodičov pri výbere farby, stále dominuje čierna, nasledovaná striebornou a bielou.

„V našom špecializovanom SUV a Offroad centre v Bratislave sa mesačne predá o 63 % SUV viac ako pred jeho sprevádzkovaním. S nástupom zimy očakávame ďalší nárast záujmu, ktorému už v týchto momentoch prispôsobujeme aktuálnu ponuku,“ hovorí Karolína Topolová. Problém s kúpou SUV by však nemali mať ani mimo bratislavskí zákazníci. „Tí, ktorí majú naše centrum ďalej od svojho bydliska, využívajú našu bezplatnú službu prevezenia vybraného automobilu na ktorúkoľvek z našich ďalších trinástich pobočiek na Slovensku,“ dodala K. Topolová.