Rodiny sú ochotné do jazdených áut investovať viac
Rodiny s deťmi stále viac dbajú na bezpečnosť a spoľahlivosť ojazdeného automobilu. Do vozidla sú ochotné investovať viac ako pred štyrmi rokmi, ale na druhej strane chcú ušetriť na jeho každodennej prevádzke. Preto sa až v 70 % zaujímajú o naftový pohon. Priemerná cena automobilov combi, MPV a SUV, ktoré si najčastejšie vyberajú práve rodiny s deťmi, za prvé štyri mesiace tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2014 narástla o 1 100 eur. Ukazujú to štatistiky predajov siete autocentier AAA AUTO.
Bezpečnosť na cestách je hlavnou témou posledných rokov aj na Slovensku a nie je teda prekvapením, že rodiny s malými deťmi pri výbere svojho vozidla riešia práve bezpečnosť, no zároveň aj pohodlie, spoľahlivosť a veľkosť batožinového priestoru. „Okrem rastúcej nadobúdacej ceny to dokazuje aj voľba karosérií. Preto si tiež najčastejšie vyberajú priestrannejšie a odolnejšie vozidlá typu kombi, MPV či SUV. Z nich najmarkantnejšie rastie záujem o obľúbené SUV-čka. Za posledné 4 roky vzrástol takmer dva a pol násobne. Čím viac ľudia vyhľadávajú vo vozidlách tzv. ISOFIX na uchytenie detských autosedačiek, ktorý bol vyvinutý výrobcami automobilov pre zvýšenie bezpečnosti, a ide ruka v ruke so zvýšeným dopytom po kvalitných autosedačkách. Zároveň pomaly rastie aj záujem o automatické prevodovky, ktoré umožňujú vodičom sústrediť sa viac na cestu a riadenie,“ vysvetľuje generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová. „Brať väčší ohľad na bezpečnosť a investovať tak viac finančných prostriedkov do automobilov umožňuje rodinám aktuálna priaznivá ekonomická situácia a široké spektrum úverov, z ktorých si môžu vyberať. Ušetriť sa však snažia na prevádzkových nákladoch za automobil. Stále si v drvivej väčšine – až v 70 %, zvolia naftové motory, ktoré považujú za ekonomicky výhodnejšie,“ dodáva Topolová.
Medzi najpredávanejšie rodinné vozidlá v tomto roku patria modely značiek Škoda, Volkswagen a Ford. Z modelov vedú Octavie, Fabie combi a Volkswageny Passat. Čo sa týka značiek a modelov, vkus zákazníkov sa za posledné štyri roky veľmi nezmenil. Prvé tri priečky sú stále rovnaké. Naopak výraznejšie zmeny nastali na nižších pozíciách. Viac ako dvojnásobne vzrástol záujem o Kiu Sportage, dokonca až štvornásobne o Daciu Duster. Naopak záujem klesol napríklad o Ford Focus, Ford C-max alebo Renault Megane. V prípade karosérií, ktoré si najčastejšie kupujú rodiny s deťmi, stále vedie šedá farba nasledovaná čiernou.
Najpredávanejšie rodinné jazdenky (combi, SUV a MPV) za prvé štyri mesiace 2014 a 2018
2014 | 2018 | |
1. | Škoda Octavia | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | Škoda Fabia |
3. | VW Passat | VW Passat |
4. | Ford Focus | Kia Sportage |
5. | Ford Mondeo | Dacia Duster |
6. | VW Golf | Škoda Superb |
7. | Ford Focus C-Max | Hyundai ix35 |
8. | Opel Astra | Ford Focus |
9. | Opel Zafira | Nissan Qashqai |
10. | Renault Megan | Opel Astra |