- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Ford Focus ST skrýva pod kapotou silnú zbraň
Svet zliaty do dlhej rozmazanej čiary.
Na štarte stojí nový Focus ST v krikľavej žltej farbe a my sedíme v anatomických sedadlách Recaro. Po odmávaní sme vplyvom pozitívneho preťaženia vlisovaní do sedačiek a začíname si uvedomovať, že slovo rýchlosť má relatívny význam. Pokiaľ ste pozérsky, tak si kúpite hlučný osemvalec, ktorý váži skoro tri tony a rýchlosť zažijete v priamke, ale ak skúsite nekompromisný nájazd do zákruty, tak pravdepodobne uvidíte strom naozaj z blízky. Pokiaľ to s jazdením myslíte seriózne, pôjdete do ostrého Hot Hatchu, ktorého funkcionalita vyráža dych zakaždým, len čo ho chytíte poriadne pod krkom. A navyše nemusíte predať orgán, pretože tieto autá sú naozaj dostupné. A univerzálne. Ráno si odtrpíte nudnú cestu do práce v kolónach aut a cestou späť trénujete na okresných cestách presné nájazdy do apexu zákruty a výjazdy z nej v rýchlosti, ktorou ešte neohrozujete svoj vodičský preukaz. I keď sa už bude zelenať strachom. Postupne hľadáte limity seba a auta a nakoniec zistíte, že auto je vždy o kúsok pred vami. Ford Focus ST má neuveriteľný potenciál a vie ho náležite demonštrovať. Kanonáda od výfukov a hvízdanie týraných pneumatík sú rajskou hudbou pre každého vodiča. Cesta na vrchol (kopca) trvala iba chvíľu, ale bol to intenzívny zážitok. Martin Koiš nás zviezol, teda, skôr si dal jednu rýchlostnú skúšku s tromi závažiami a auto si toho ani nevšimlo. V tej chvíli každý z nás začal odpočítavať sekundy, kedy dostane do ruky kľúče.
Hlavne ho neposlať do zvodidiel.
Je to tu. Jednotka. Spojka je tuhá, ale správne tuhá a s príjemnou odozvou. Otáčky letia strmo k obmedzovaču, prásk, dvojka a od výfukov sa ozýva zvuk, ktorý zaručuje akustický orgazmus. Na jednotke je to crescendo, ale potom sa symfónia za oknami zmení na hlboký dunivý zvuk a to je ešte lepšie. Trať nebola dlhá a sériou ostrých zákrut a niekoľkých vracačiek sme dorazili k traťovým komisárom, ktorý nás poslali na cestu späť v ešte rýchlejšom tempe. Pravý členok je detonátor a po jeho odpálení nasleduje výbuch. Radosti!
Iracionálne rozhodnutie. Vy ale viete, že to je úplne jedno.
Manželke, milenke, alebo priateľke ťažko rozumne vysvetlíte kúpu tohto auta. Skúste ju pomaly motivovať a diplomaticky ju presviedčať tak, že jej ukážete stránku www.ford.sk. Na nej sa dozviete viac informácii aj vy. Ale cenu jej povedať môžete. Začína už na 27 400 €, čo je za auto s 250 konskými silami a podvozkom s DNA špeciálu WRC, viac ako dobrá cenovka.
Text & Foto: Jaroslav Antošík