- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Mini Cooper Clubman S exceluje v zákrutách
Robíte radi veci inak a ste trochu hravý, no zároveň vždy elegantný? Potom aj auto vyberáte podľa kľúča, že čas strávený za volantom nesmie byť nudný, ale dobre investovaný a osožný. Mini Clubman S má pohon všetkých kolies, veľa miesta a zažijete s ním poriadnu zábavu. Stačí vedieť, ako na to!
Mini Cooper na prelome milénia v interiéri rozhodne nenapĺňal očakávania, aké vytváral pri pohľade zvonka. Zákazníci našli vnútri nudné prvky, ktoré sa dizajnéri márne snažili zachrániť stredovou okrúhlou kaplnkou, kam umiestnili dôležité ukazovatele a ovládače. S príchodom novej generácie sa však všetko zlepšilo a Mini sú vnútri možno vyšperkovanejšie, než zvonka a predĺžená verzia Clubman S ľudí láka prepracovanými detailmi. Vzadu nájdete niekoľko prvkov, ktoré neomrzia ani pri opakovanom pohľade. Okrem svetiel, ktoré pri brzdení pripomínajú anglickú vlajku, sú to aj netradične otvárané krídlové dvere a dvojica koncoviek výfukov. Pastvu pre oči ponúka aj vnútro, kde sa konštruktéri vyhrali najmä s ovládačmi na stredovom paneli. Okrem vycentrovaného tlačidla štart sú zoradené v jednej línii aj ovládače jazdných režimov či vypínač trakčnej kontroly, evokujúce páčky, aké používali v leteckom priemysle. Práca s nimi je návyková, pretože poskytujú solídny protitlak a aby ste aktivovali potrebnú funkciu, musíte ich chvíľu podržať. Umocňuje to dojem, že ovládate vec navrhnutú pre potechu zmyslov. To všetko sú dôležité detaily, ktoré z predĺženého Mini Cooperu s pohonom všetkých kolies robia príjemného spoločníka na dlhé cesty aj ostrejšiu jazdu po kľukatiacich sa cestičkách.
Drží ako prilepený
Pod kapotou sa skrýva preplňovaný benzíno- vý štvorvalcový motor s objemom 2,0 litra, ktorý má výkon 192 koní a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Pohonná jednotka robí s ľahkým autom divy k čomu jej pomáha aj dobre vyváženie. Nemusíte ani vedieť, aký pomer hmotnosti je vpredu a vzadu, zistíte to pri prvom ostrejšom prejazde zákrutou. Ťažisko leží dosť nízko a Mini sa takmer nenakláňa, takže dlhými zákrutami viete presvišťať v športovom móde aj o dobrých 20 kilometrov rýchlejšie, ako v sedane či SUV a nebudete mať pritom nutkanie zložiť nohu z plynu. Stopu drží aj vďaka dynamickej kontrole stability, ktorá pribrzďuje jednotlivé kolesá a prenáša maximum záberu na pneumatiku s najlepšou trakciou, čo oceníte na klzkom povrchu pri ostrom nájazde do zákruty. V 80 km/h pri jazde cestou v lese na Stotzing v Rakúsku sa v klopenej pravotočivej zákrute dostalo pravé predné koleso na nečistotu a stratilo priľnavosť. V zlomku sekundy systém vyhodnotil, že má presunúť výkon na zvyšné kolesá a auto sa zrovnalo do ideálnej stopy. V benzínovom Clubmane S si okrem jazdy na limite užijete aj pekný zvuk, ktorý si najlepšie vychutnáte v podjazdoch. Stačí, aby ste prudko pridali a náhle povolili tlak v pravej nohe. Odmenou bude odfúknutie turbodúchadla spojené s hlukom z výfukov. Clubman S sa skrátka vydaril po dizajnovej aj jazdnej stránke a stojí za všetky peniaze, ktoré zaň dáte.
Mini Cooper Clubman S All4
Motor: štvorvalec, 1 998 cm3 Výkon: 192 koní
Krútiaci moment: 300 Nm Zrýchlenie: 0-100 km/h: 6,9 s
Max. rýchlosť: 225 km/h Cena: 48 000 €
Text: AK Foto: AO