- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Motoristi menia jazdené autá každé štyri roky, najčastejšie sa vracajú po Škodovky.
Či už si zákazník kupuje nové alebo jazdené auto, počíta s jeho výmenou za ďalšie tri až štyri roky. Tento všeobecný trend potvrdzujú aj štatistiky najväčšej siete autobazárov AAA AUTO, podľa ktorých viac ako 57 % zákazníkov mení svoje vozidlo do 4 rokov.
Z údajov tiež vyplýva, že počet verných zákazníkov, ktorí sa do autozabáru vracajú sa za posledné 4 roky zvýšil o 163 %. Najčastejšie menia vozidlá mladí ľudia vo veku do 30 rokov (12,3 %), ktorí viac podliehajú módnym trendom a častejšie menia svoje preferencie a tiež životný štýl. Naopak zákazníci v strednom veku, teda v rozmedzí 30 až 50 rokov, menia svoje vozidlo v priemere raz za štyri až päť rokov. „Vek zákazníkov má logický vplyv na časový odstup pri výmene auta. Najmladší zákazníci, ktorí si u nás kupujú svoje prvé auto, väčšinou hľadajú čo najlacnejšie auto, nedbajú príliš na jeho výbavu a motorizáciu. Svoje ďalšie vozidlo si potom väčšinou kupujú v priebehu ďalších dvoch rokov. Chcú viac reprezentatívne auto, ktoré zodpovedá aktuálnym módnym trendom a požiadavkám rýchlo sa meniaceho životného štýlu. Zákazníci po tridsiatke už hľadia pri výbere vozidla viac na praktickú stránku a uprednostňujú mladšie vozidlá s nižším nájazdom. Seniori sú zase menej nároční a vďaka menším nájazdom obmieňajú vozidlá menej často“, doplnila generálna riaditeľka Karolína Topolová.
V roku 2015 sa zákazníci do autocentier AAA AUTO vracali najčastejšie pre vozidlá značiek Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %), zatiaľčo pred štyrmi rokmi bol vedľa stále obľúbených vozidiel Škoda (31,2 %) a Ford (11,7 %) treťou najvyhľadávanejšou značkou Renault (8,9 %) a až potom štvrtý Volkswagen (7,4 %). Medzi najobľúbenejšie modely patrili u verných zákazníkov vozidlá Škoda Octavia a Fabia, VW Passat alebo Ford Focus a Mondeo.
Vývoj vernosti zákazníkov k značkám v rokoch 2011 a 2015
Tak ako v prípade iného druhu tovaru, aj v prípade trhu s ojazdenými vozidlami platí vysoká pravdepodobnosť, že si zákazník v prípade spokojnosti s výrobkom kúpi opäť rovnakú značku.