- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Slováci a Česi sa najviac smejú na koncertoch a v kaviarňach, najmenej v hromadnej doprave.
Výskum agentúry STEM/MARK pre značku NESCAFÉ Classic, ktorý prebehol v apríli v Slovenskej a Českej republike, preukázal, že ľudia v oboch krajinách sa najviac usmievajú na miestach, ako sú koncerty, kaviarne a reštaurácie. Podľa slovenskej a českej spoločnosti sa zároveň najmenej usmievame v práci, na ulici a v hromadnej doprave. V porovnávaní názorov, v ktorej z oboch krajín je úsmev človeka na jeho okolie dôležitejší, zvíťazili Slováci, a to s 92 %.
Je pre nás úsmev dôležitý?
Z prieskumu STEM/MARK vyplynulo, že oba národy sa považujú za viac usmievavé, ako ich susedný národ. Úsmev je však veľmi dôležitý pre oba národy, pre Slovákov je usmievať sa o niečo dôležitejšie, ako pre Čechov a to pomerom 92 % ku 86 %. Týmto ale veselé informácie nekončia. Len asi 3 % ľudí v oboch krajinách odpovedali, že úsmev nie je vôbec dôležitý, na verejnosti by sme teda teoreticky mali stretávať samé usmiate tváre.
Kde sa najčastejšie usmievame?
Ak vyjdeme do slovenských ulíc, do električiek, autobusov či vlakov, nájdeme tu podľa respondentov 11 % usmievajúcich sa ľudí. V českých uliciach je to o niečo horšie, podľa opýtaných sa na týchto miestach usmieva len 8 % ľudí. Zhruba tri štvrtiny Čechov aj Slovákov sa zhodujú, že im najviac úsmev na tvári vykúzli prostredie koncertu, kaviarne či reštaurácie. U Slovákov sú to aj športové podujatia, ktoré Česi nepovažujú za tak „usmievavé“ a dávajú prednosť divadlu. Dôležitý je vždy socializačný prvok miesta.
Čo nás robí šťastnými?
Prieskum agentúry STEM/MARK sa ďalej pýtal, do akej miery ovplyvňujú/prispievajú určité veci k tomu, aby sa verejnosť usmievala. Slováci odpovedali, že ich najviac rozosmeje práve káva s priateľmi (53 %) či stretnutie s rodinou (59 %). Naopak iba 10 % odpovedalo, že im k veselej nálade prispeje internet a len 18 % dobrý čaj, pre veselú náladu je dôležitá aj dobrá hudba. U Čechov sú výsledky veľmi podobné.
Akí sú Slováci a Česi kávičkári?
Keďže káva sa objavuje v mnohých výsledkoch ako spájací socializačný prvok spoločnosti, ktorý vedie k úsmevu, výskum sa zameral aj na skúmanie kávových návykov. Oba národy sú prekvapivo veľkými konzumentmi kávy – bez tohto horúceho nápoja sa údajne nezaobíde 4/5 populácie! Jedna štvrtina populácie si dokonca vyžaduje, aby ich káva mala penu na povrchu.
Na Slovensku prevažuje pitie rannej kávy, v Čechách je jej konzumácia okrem rána obľúbená tiež v dopoludní a popoludní. Slováci uviedli, že z celého dňa preferujú ranné či dopoludňajšie nakopnutie kávou a to celých 80 %, Čechov 64 %. Poludňajšie alebo večerné pitie kávy uviedlo iba veľmi malé percento respondentov v oboch republikách.
Preferencie rôznych druhov kávy sú podobné v oboch štátoch. Najčastejšie pijeme rozpustnú kávu (najmä ženy) – tu uviedlo 63 % Slovákov a 64 % Čechov, že rozpustná káva je ich obľúbená. Na druhom mieste je klasický zalievaný „turek“, ktorému holdujú predovšetkým starší ľudia, a to 40 % u Slovákov a 30 % u Čechov.