- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Dovolenková sezóna sa niesla v znamení veľkých áut
Tohtoročná letná sezóna sa stala doménou veľkopriestorových automobilov ako sú MPV, SUV a offroady. Len počas leta sa ich predalo o 24 % viac ako za rovnaký čas vlani. Nárast predaja veľkých automobilov v čase dovoleniek potvrdil len záujem motoristov o zvýšenú bezpečnosť a komfort z jazdy.
Najväčšia sieť ojazdených vozidiel na Slovensku, AAA AUTO tento rok už avizovala zvýšený záujem o ojazdené autá. Podľa štatistík spoločnosti sa celkové predaje zvýšili medziročne o desatinu v rámci celej skupiny. Na Slovensku sa od začiatku júna do polovice septembra predalo cez 1 000 takýchto vozidiel. „Veľký vplyv na zvýšenie predajov u nás má aj vznik špecializovaného centra pre SUV a terénne vozidlá, ktoré zákazníci nájdu v Bratislave. Ponuka vozidiel je však pestrá po celej krajine,“ uvádza generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. Najžiadanejšími modelmi sú Kia Sportage, Volkswagen Touran alebo Nissan Qashqai.
Top 10 najpredávanejších SUV a MPV vozidiel
Výber automobilu pred dovolenkou už nie je len o veľkom priestore a bezpečnosti, ale aj o komforte a vzhľade vozidla. Vďaka výraznému zníženiu spotreby u týchto automobilov sa rozšírili možnosti slovenských vodičov a pohľad na spotrebu už ide bokom. „Ceny pohonných hmôt sa už dlhodobo držia na relatívne znesiteľných hodnotách a rozdiely medzi dieselom a benzínom sú stále minimálne. Napriek tomu zákazníci v prípade SUV a MPV na leto volia zo sedemdesiatich percent naftovú motorizáciu vozidla, ktorá im prináša značnú úsporu na dlhšie vzdialenosti, ktoré v lete absolvujú častejšie,“ potvrdzuje Topolová. Zvýšená obľuba ojazdených automobilov je spôsobená aj čoraz väčším rozdielom oproti novým vozidlám. Ako potvrdzujú odborníci, motoristi sa orientujú pri segmente SUV na ročné či dvojročné vozidlá, ktoré sú cenovo dostupnejšie ako nové.
Podľa štatistík AAA AUTO vzrástol v prípade MPV a SUV záujem o vozidlá s automatickou prevodovkou o 1,4% na 21,2%. Najobľúbenejšou značkou je Ford nasledovaný Volkswagenom a Kiou a 40,1% zákazníkov uprednostňuje náhon na všetky štyri kolesá. Najobľúbenejšia verzia motora je 1.6 HDI. Vo farbách zákazníci vyberajú prevažne šedú a čiernu, ale výrazný posun v obľube nastal pri bielej farbe, ktorá sa od minuloročnej letnej sezóny posunula z šiesteho na štvrté miesto a potvrdzuje tak trend u nových vozidiel.